Panemunės - Sovetsko aplinkkelio su tiltu per Nemuną statyba

Lietuva ir Rusija po kelerius metus trukusių diskusijų 2011 metų spalį pasirašė susitarimą dėl naujo tilto per Nemuną ir jo prieigų statybos. Naujasis tiltas, kuris sujungs Panemunę ir Tilžę (Sovetską), padidins pasienio kontrolės punktų pralaidumą tarp Lietuvos ir Kaliningrado srities.

Numatoma, kad naujas aplinkkelis leis perskirstyti eismo srautus – juo važiuos automobiliai, o 1907 metais statytas Karalienės Luizos tiltas taps pėsčiųjų tiltu.

Tilto per Nemuną projektą sudaro dvi dalys – tiltas ir aplinkkelis per Sovetską – juos statys Rusija, ir senvagės Lietuvos pusėje sutvarkymas, pastatant estakadą ir tiltą, nutiesiant kelią aplink Panemunės miestelį ir įrengiant inžinerinius tinklus – šiuos darbus atliks Lietuva.

Numatoma, kad iš Lietuvos pusės 4 kilometrų ilgio ruože bus nutiestas rytinis miesto aplinkkelis nuo muitinės terminalo iki Nemuno, tiltas per Nemuno prataką ir tilto per Nemuną estakados dalis (Rusijos projektuojamo tilto per Nemuną tęsinys), be to, bus įrengti technologiniai keliai, įrengta nauja elektros linija, apšvietimas, ryšių linijos, rekonstruotos melioracijos sistemos.

Tyrimų duomenimis, vidutinis metinis paros eismo intensyvumas šiame kelio ruože 2005-2009 metais siekė 1,99 tūkst. automobilių per parą. Prognozuojama, jog 2031 metais eismo intensyvumas išaugs iki 3 tūkst. automobilių per parą.

Naują tiltą per Nemuną planuojama statyti greta dabartinio Karalienės Luizos tilto, kuris priklauso Rusijai. Tiltas yra svarbus infrastruktūros projektas, kadangi jis yra kelio Ryga-Šiauliai-Tauragė-Kaliningradas dalis.

Finansinė projekto analizė parodė, kad nors projektas negeneruoja tiesioginių pajamų, tačiau duoda socialinę ir ekonominę naudą visuomenei. Apskaičiuota projekto vidinė grąžos norma, įvertinus Panemunės aplinkkelio Lietuvos Respublikos teritorijoje ir Sovetsko aplinkkelio su tiltu per Nemuną Rusijos Federacijos teritorijoje statybą, sudaro 41,88%.
 
Įgyvendinus projektą ir nukreipus transporto srautus aplinkkeliu bus gauta tokia nauda:
·      sumažintas neigiamas poveikis aplinkai;
·      sumažintas eismo įvykių skaičius;
·      pagerintos eismo ir pasienio punktų kirtimo sąlygos;
·      sumažintos transporto priemonių eksploatacinės išlaidos.
 
Po projekto įgyvendinimo bus pasiekti šie rezultatai:
·      nutiestas 4 km ilgio kelio ruožas – rytinis Panemunės aplinkkelis.
·      pastatytas 0,463 km ilgio tiltas per Nemuno prataką.
·      pastatyta 0,085 km ilgio estakada, sujungsianti kelią su naujuoju tiltu, kurį per Nemuno upę pastatys Rusijos Federacija.